Budapesti élményeink (Farkas Anna)

2016.04.28

Budapesti élményeink

A csütörtöki napon már mindenki csomagokkal felszerelkezve érkezett az iskolába, és már tűkön ülve vártuk a 12 órát, hogy felpakolhassunk a buszra, gördüljenek a kerekek és elindulhassunk Budapestre, a Határtalanul program keretében bennünket meghívott Babits Gimnáziummal való találkozásra. Az út kissé lefárasztott minket, de annál nagyobb lelkesedéssel foglaltuk el szobáinkat a szállóban, és vártuk a másnapot, mikor megismerhessük új társainkat.

Másnap, reggeli után elindultunk az iskolába, és egy rövid iskolabemutató után órákat látogattunk kisebb csoportokban, volt aki a japán óra rejtelmeiben merült el, volt aki megkóstolta az ottani történelem óra ízét, volt aki a matematika világába csöppent bele. Az órák után egy rövid színdabot tekinthettünk meg az iskola színjátszó csoportja bemutatásában, mely az 1848. március 15-i napot mutatta be. Később ismerkedős délutánra került sor, ahol összeismerkedhettünk a budapesti Babits Mihály Gimnázium 10 és 11. es diákjaival, később énekeltünk, táncoltunk, beszélgettünk, majd, mi visszamentünk a szállodába egyet pihenni, hogy este részt vehessünk az Erkel Ferenc Színházban előadott Hunyadi László operaelőadáson. Este a színházban újra találkoztunk az újonnan megismert budapesti diákokkal, és együtt hallgattuk meg a március 15.-ei ünnepi előadást. Másnap, azaz szombaton frissen vágtunk neki Budapest városának. A 11. es diákok beszámolókkal készültek, valamint történelem tanáruk is kiegészítette mondanivalójukat egy-két részlettel, érdekességgel. Megtekinthettük az elméletben jól ismert, ám igazán csak kevesek által látott Pilvax kávéház helyszínét, ellátogattunk a Nemzeti Galériához majd egy ebédszünet után, mely során budapestiek és kolozsváriak együtt ültek le elfogyasztani egy szendvicset, egy tál levest, vagy éppen spagettit, együtt indultunk tovább a Budai Várhoz, ahol ismét együtt vettünk részt egy kincskeresős, lepkevadászatos játékban a budapestiekkel, akik eligazítottak minket. A várbeli séta és játék a hideg ellenére nagyon jó hangulatban telt és a nap végére gazdagabbak lettünk egy csomó élménnyel és információval. Az este további részén szabadon sétáltunk, Budapesten, átmentünk a Lánchídon, vacsoraképpen mindenki elfogyasztott valamit, csakúgy, mint ebédkor, és indultunk vissza a szállásra, hiszen másnap korán reggel indulnunk is kellett Vácra, majd meg a hosszú útra haza, Kolozsvárra.

A váci kirándulás nagyon élménydús volt, és rengeteget beszélgettünk a minket kísérő diákokkal. A búcsú pillanatában meghívtuk őket Kolozsvárra, és ez után az élménydús és gazdag kirándulás után biztos vagyok benne, hogy mindenki nagyon várja a kolozsvári  folytatást.